Wsparcie techniczne modelu AlcoSense Pro

Strona zawiera podstawowe informacje o modelu AlcoSense Pro oraz najczęściej zadawane pytania. Jeśli nie znajdziecie Państwo odpowiedzi na nurtujące Państwa pytanie, prosimy o kontakt z nami.  

Pliki do pobrania

Instrukcja obsługi: Pro-Instrukcja_V2.0.pdf
Oprogramowanie dla modelu Pro: najnowsza wersja: 1.01.28 Prosimy kliknąć tutaj, aby pobrać pogram do aktualizacji oprogramowania. 

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Wynik pomiaru jest pozytywny, choć nie spożywano alkoholu

Może to być następstwem zrobienia testu przed upływem 10 minut od spożycia niektórych warzyw lub owoców, użycia środków higieny jamy ustnej, żucia gumy lub wypalenia papierosa. Czasami jest to wywołane wydzielaniem acetonu / ketonów będących produktami metabolizmu kwasu acetylooctowego. Proces ten mogą nasilać niektóre leki lub choroba – najczęściej cukrzyca. Także zdrowy organizm może wytwarzać te związki, zwłaszcza w przypadku diety niskowęglowodanowej (np. Atkinsa). W razie wystąpienia takiego problemu, prosimy o skontaktowanie się z nami.

Powietrze jest wdmuchiwane do alkomatu, ale nie można uzyskać pomiaru 

Przyczyną może być zbyt gwałtowny, zbyt słaby lub zbyt krótki wydech. Jeśli proces wdmuchiwania powietrza przebiega nieprawidłowo, wyświetli się komunikat wyjaśniający, jak poprawnie przeprowadzić test. Jeśli nadal występują problemy z przeprowadzeniem testu, prosimy o kontakt telefoniczny w celu uzyskania pomocy.

Przeprowadzono dwa różniące się wynikami pomiary

Może to wynikać z kilku powodów. Pierwszy test jest najdokładniejszy, a gdy przeprowadzi się kolejny w ciągu kilku minut, poziom zawartości alkoholu w płucach nie zdąży się ustabilizować, przez co uzyskany wynik różni się od poprzedniego. Jeśli alkohol spożywano niedawno, jego stężenie we krwi może podlegać wahaniom nawet w okresie kilku minut. Obowiązujące w wielu państwach europejskich prawo dopuszcza 15% rozbieżność w wynikach następujących po sobie testów. Z tego powodu należy używać alkomatu po minimum 90 minutach od zakończenia konsumpcji alkoholu, a najlepiej po kilku godzinach lub następnego dnia rano. 

Dlatego też nie przeprowadza się bezpośrednich testów porównawczych dwóch alkomatów przez jedną i tą samą osobę, tylko robi się to przy użyciu atestowanych symulatorów oddechu.

Otrzymano komunikat „Przeciążenie – tryb uśpienia”

To konsekwencja wdmuchnięcia powietrza o bardzo wysokiej zawartości alkoholu . Zazwyczaj bywa następstwem przeprowadzenia pomiaru tuż po wypiciu alkoholu, którego resztki wciąż znajdują się w jamie ustnej. W rezultacie zachodzi przeciążenie czujnika, który przez jakiś czas może dawać błędne wyniki. Dla bezpieczeństwa użytkownika alkomat przechodzi w tryb uśpienia, blokując dokonywanie testów do chwili, gdy sensor znów zadziała prawidłowo.

Otrzymano komunikat „Wygaśnięcie kalibracji” lub lub „Potrzeba kalibracji”

Dwunastomiesięczny okres kalibracji wkrótce minie lub już minął. Po tym czasie pomiary mogą być nieprecyzyjne. Prosimy o kontakt z nami, by uzgodnić szczegóły rekalibracji alkomatu – dane kontaktowe znajdują się na końcu instrukcji.

Wykonano krótko po sobie kilka testów i uzyskano niejednoznaczny wynik

Może to być rezultatem nagromadzenia w urządzeniu pary wodnej, co czasami powoduje chwilową niedokładność pomiarów i dotyczy wszystkich rodzaju alkomatów, także tych stosowanych przez policję. Trzeba odczekać przynajmniej trzy minuty między kolejnymi testami. Nie należy też wykonywać więcej niż 10 pomiarów w ciągu godziny i 30 w ciągu 24 godzin. Przy każdym kolejnym pomiarze należy zastosować nowy ustnik. Nagromadzona w alkomacie para wodna powinna ulotnić się w temperaturze pokojowej po 2 godzinach, wtedy też urządzenie będzie działać normalnie.

Jeśli mają Państwo inne pytania, prosimy o telefon pod numer +48 (22) 26 39 345